Regulering en gedragscode
- Download hier de Code Zelfregulering:
Codewijzer-zelfregulering - Download hier de Gedragscode Verzekeraars:
Gedragscode-verzekeraars - Download hier de Klokkenluidersregeling:
Klokkenluidersregeling
Fraudebeleid
Wij hebben een actief bestrijdingsbeleid op het gebied van fraude.
- Download hier ons Fraudebeleid:
Fraudebeleid Zevenwouden
Contracttermijn en -verlenging
Zevenwouden conformeert zich aan de Gedragscode Geïnformeerde Verlenging van het Verbond van Verzekeraars. In de Gedragscode wordt geformuleerd hoe omgegaan moet worden met contracttermijnen van verzekeringen.
- U vindt de brochure hier:
Gedragscode-geïnformeerde-verlenging
De contracttermijn die Zevenwouden voert kan per product afwijken. Deze contracttermijn (looptijd) van uw verzekeringsovereenkomst staat vermeld op uw polis.
Tuchtraad verzekeraars
De Tuchtraad Verzekeraars houdt toezicht op het gedrag van verzekeraars. Zij toetst klachten op basis van bindende zelfregulering van het Verbond van Verzekeraars. Consumenten kunnen in het algemeen niet rechtstreeks bij de Tuchtraad hun klacht neerleggen. Het Kifid kan tuchtklachten doorverwijzen naar de Tuchtraad. De Tuchtraad beoordeelt of een klacht gegrond is of niet. Als een klacht gegrond is, kan de Tuchtraad straf opleggen. Een straf kan variëren van een waarschuwing tot een berisping. Maar bijvoorbeeld ook het met naam en toenaam bekendmaken van de uitspraak. Ook kan de Tuchtraad het Verbond advies geven over het nemen van maatregelen tegen een verzekeraar. Zoals beëindiging van het lidmaatschap van het Verbond. De Tuchtraad kan geen schadevergoeding opleggen aan de verzekeraar. Gaat de klacht over de naleving van de Gedragscode Verzekeraars, zoals een snelle en zorgvuldige schadeafhandeling? Dan kunnen verzekeringsklanten en andere belanghebbenden die niet terecht kunnen bij Kifid, wel zelf een klacht indienen bij de Tuchtraad.